Geef je evenement in via de evenementenkluis!

Gepubliceerd op donderdag 20 december 2018 17 u.
Vanaf 1 januari 2019 moeten Desselse verenigingen hun evenement kenbaar maken aan het gemeentebestuur via de evenementenkluis. De evenementenkluis is een uniek online platform om de organisatie van evenementen vlotter te laten verlopen.

De vele evenementen en leuke activiteiten maken van Dessel een bruisende gemeente. De organisatie van evenementen en activiteiten is echter een hele klus. Parkeerverbod aanvragen, toelating krijgen van de brandweer, in orde zijn met geluidsoverlast, ... Het is niet eenvoudig om in dit kluwen van verplichtingen en regelgeving je weg te vinden. De evenementenkluis helpt de organisator hierbij.

Met de evenementenkluis zou de organisatie van een evenement vlotter moeten verlopen. Je voert de aanvraag in en krijgt meteen een overzicht van documenten en toelatingen die je in orde moet brengen voor je evenement. Je krijgt meteen ook de bijhorende deadlines te zien. 

Wat zijn de voordelen?

Voor organisatoren:

  • Op basis van een aantal vragen geeft het systeem automatisch aan welke elektronische formulieren je al dan niet verplicht moet indienen met de daarbij horende deadline.
  • Je kan op elk moment de status van elk formulier per evenement opvolgen.
  • Je kan de aanvragen van vorige edities hergebruiken.
  • Het verhoogt de veiligheid op je evenement. Brandweer en politie hebben toegang tot de evenementenkluis zodat ze bij noodsituaties meteen over alle info beschikken. 

Voor gemeente, politie en brandweer:

  • Het gemeentebestuur behoudt overzicht.
  • Brandweer en politie hebben in geval van nood snel toegang tot alle informatie.


Alle informatie over het organiseren van evenementen vind je op www.dessel.be/evenementenkluis.

De evenementenkluis vind je via https://dessel.evenementenkluis.be.

Meer info
tel. 014 38 99 27
e-mail: evenementen@dessel.be